Gå til hovedinnhold

– Snakk til hodet og hjertet!

Hvorfor satser et eiendomsmeglerfirma på et tydelig samfunnsengasjement? For Aktiv Eiendomsmegling handler det om å appellere til både hodet og hjertet.

11. juli 2017

Som samarbeidspartner av SOS-barnebyer gir selskapet hundre kroner for hver eiendom de formidler, minimum én million kroner i året. Slik bidrar de til å gi flere barn muligheten til å vokse opp i et trygt og godt hjem.

Tar omsorg på alvor

– Vi jobber med folks hjem hver dag og synes det er naturlig å engasjere oss sammen med SOS-barnebyer, sier Kristin Kabbe, leder for marked og kommunikasjon i Aktiv Eiendomsmegling. – Et hjem er mer enn vegger og tak. Det er et sted der gode minner skapes gjennom trivsel, omsorg og trygghet. Aktiv tar omsorg på alvor, både i møte med kundene våre og gjennom vårt samfunnsansvar, fortalte Kabbe da hun nylig deltok hun i et næringslivsseminar i regi av SOS-barnebyer.

Skaper internt engasjement

For Aktiv handler et vellykket samfunnsengasjement om å ha flere tanker i hodet samtidig. Aller viktigst er det å være en reell bidragsyter til at flere barn får et godt hjem. I en bransje som ofte oppfattes som kynisk, kan et tydelig sosialt engasjement dessuten være med på å differensiere virksomheten fra konkurrentene.

– Samarbeidet med SOS-barnebyer er ikke minst viktig internt. Filmene vi laget for å kommunisere partnerskapet og som er delt gjennom sosiale medier, ble svært godt mottatt. Av alt vi gjorde i sosiale medier i 2016, var dette kampanjen som skapte mest oppmerksomhet og engasjement, forteller Kabbe.

Oppfattes relevant

Etter ett års partnerskap med SOS-barnebyer, viser Aktivs målinger at både medarbeidere og kunder opplever samarbeidet svært positivt og relevant. For Kabbe ble det en bekreftelse på at de har klart å skape et engasjement som treffer markedet, som støtter oppunder deres visjon om å ha Norges mest fornøyde kunder, og som synliggjør felles verdier. – Samarbeidet appellerer til både hodet og hjertet, fremholder hun.

– Tydeliggjør sammenhengen

Kabbes beste råd for å lykkes? – Tydeliggjør sammenhengen mellom merkevaren din, samfunnsengasjementet du velger og kundene dine. For Aktiv sin del, handler det om å bidra til å skape gode vendepunkt, enten det er snakk om et nytt hjem for kundene våre, eller å sørge for trygge hjem for barn gjennom samarbeidet med SOS-barnebyer. 

Økte forventninger

Kabbe har tro på at stadig flere vil tydelig kommunisere sitt samfunnsansvar. – Forbrukerne forventer i stadig økende grad at bedrifter leverer noe tilbake – enten i form av å redde miljøet eller å bidra til samfunnsutvikling, avslutter Kristin Kabbe i Aktiv Eiendomsmegling.